Факти, Анализи, Коментари
   9 Декември 2024
 Коментари    Дискусия   
За нас  •  Контакти  •  Реклама   
С П Р А В О Ч Н И К
Бизнесплан: Канабис
Веселина Божилова - 28 Август 2009
Превърнахме се в Колумбията на Европа и дори ни е смешно...
Веселина Божилова
Веселина Божилова

Новините за поредното заловено количество марихуана в Петричко вече стават банални. Днес се съобщава за поредни 800 кг. Няма като че ли никаква крими интрига в това да се намират цели тонове в прочутото село Скрът, където сигурно и кокошките кълват конопа, както и в редица села в южния край на България. Полицаите от Благоевградско всяко лято, а това пък съвсем, се превръщат в селскостопански работници и косят ли, косят.

 Законът изисква веществените доказателства да се съхраняват, оттам и дворовете на полицейските управления се превърнаха в складове на открито за тревата. Челния опит поеха и в други части на страната, извън нивите и оранжериите, мнозина си го гледат в саксии у дома или на терасата. Ударите върху реколтата се отразяват на цените, сега на дребно 1 грам в Пловдив например струва на улицата 30 лева.

 Можем само да цъкаме с език и да се дивим на загубените печалби на селяните или по-скоро на онези, които им дават семената и после прибират реколтата и големите пари. Досега не сме чули за нито един от тях. Отвреме навреме се споменават черни джипове с дебеловрати момчета, които обикалят по селата. Засега май няма идентифицирани сред поръчителите.

Наркотиците са вредни. Не е зле това да се припомни още веднъж, защото посланието на обществото към децата не е много ясно. Любимите им баби и дядовци гледат марихуана със същото старание, с което се грижат за доматите. По магистралата висят билдбордове с огромни зелени листа на марихуана. Майката на децата се храни със здравословен хляб със семена от канабис. Любимата фолк певица споделя в интервю, че е толкова красива, защото пие чай с канабис. И така нататък, и така нататък.

А марихуаната си е наркотик, наказуем от закона също както и твърдата дрога. Тя превръща отличника в аутсайдер, отключва психиатрични заболявания, има пръст в бременността на непълнолетните. Отваря вратата към твърдите наркотици, но и сама по себе си е достатъчно опасна и вредна.

Обаче какво от това...

Новият вътрешен министър се закани сериозно да разчисти улиците около училищата от дилъри. Около училищата не се въртят много дилъри впрочем, другаде стоят и децата знаят къде. Но така или иначе намерението е похвално. Интересно обаче кога ще се предприеме нещо наистина сериозно за производството на марихуаната. Наскоро глобиха съжителката на скандално известния поп Капудов, ловен и пускан седем пъти заради отглеждането на големи количества, с 50 лева. Тя пое вината за няколко десетки килограма. В същото време заловен с една цигара марихуана за лична употреба в момента се наказва с глоба от 1000 лв. Ако съдът смяташе по едни цени употребата и производството, милиони, че и милиарди трябваше да плащат петричките баби и дядовци.

Вместо това дори не ги разкарват до съда, че били много стари, а летяща съдийска бригада ходи на място да ги наказва...Смешни работи. И понеже са възрастни, най- много 50 лева да ги глобят, условните присъди и без това нищо не означават за тях. Дали всички тия старци са наистина такива злодеи, че тровят децата? Или са толкова невежи, че не знаят какво отглеждат? Съмнявам се. Истината сигурно е някъде по средата, но обикновено реакцията на обществото към тях е снизходителна и насмешлива.

Нищо смешно няма в тази работа обаче. Превърнахме се в Колумбията на Европа...


последни в Коментари:

ВАШИТЕ КОМЕНТАРИ
ДОБАВИ МНЕНИЕ

hhhm
20 Sep, 2009 | 23:08

първия къде се изказа, за тютюна....ако пушиш цигара тютюн можеш спокойно да седнеш и да си караш колата и може да си продължиш да си пушиш докато караш. я сега пак си помисли, ако разрешат да се пуши Марийка, колко ли много произшествия ще има на ден само от Марийка, доказано ти падат всички рефлекси. предпочитам да умра от рак, от колкото да ме сгази някой намарясан

vader
19 Sep, 2009 | 17:33

зле зле зле....спрете да насирате хората с тая марихуана бе .... докато се кефите 4е сте хванали поредниа тон сушена маса децата ви шмъркат амфети като за последно....предпо4итам сина ми да пу6и по цял ден от колкото да е на игла или да реска през носа и да изглежда като оцелял корабокрушенец....

марихуаната ви е проблема....

lel4e
14 Sep, 2009 | 00:20

Веселина знае какво говори, но понякога явно не се изразява правилно, нищо че е журналист от врем оно. Иначе статията е вид борба за нея. Тя е майка на двама сина наркомани. Веселина се бореше дълго, основа комитет на майките на деца, пострадали от дрогата. Не зная какво стана с децата й. Дали не се е случило нещо фатално? Повече сила, нека да има помощ отвсякъде.

някой
07 Sep, 2009 | 12:28

Колумбията на Балканите!
Колко весело звучи, тази женица, знае ли, че този поминък в Югозападна България, не е от днеска.Той си е от деситилетия, до преди няколко години, не се говорише за това.Откакто някой стана главен секретар на МВР-то, се започна да се говори и да се пълнат празните глави на Българския народ с големия проблем - МАРИХУАНАТА.А в същото време, производството и разпространението на снтетичните наркотици в БЪлгария, се увеличи в пъти.
Да ама за тях, не се говори, не се говори, че един пакет амфети е 5 лв, и всички 15-16-годишни употребяват редовно и си пържат мозъците, които и без това са изпържени.
Но за синтетиките, не се говори, и ако питаш човек на средна възраст, той даже, няма и да знае, за какво става въпрос, но за тревата, ще знае.Нали всяка вечер, докато налива 3-4 ракиики, пред телевизорът, гледа и чува.


elasgreenleaf
06 Sep, 2009 | 17:00

a shto ne vzemat da hvanat malko amfetki mi se pravjat na golemi tarikati

стоян
05 Sep, 2009 | 21:21

Трябва да е ясно едно: селяните не стават за бизнесмени!

Hangman
05 Sep, 2009 | 19:35

Абе заради такива експерти сме на тоя хал... взели дипломи преди 30 години по партиина линия и виждали марихуана само на картинки.

Че е вредна вредна е... повече психически отколкото физически, но всеки влак си има пътници... ако не пушиш трева, ще пиеш ракия, всеки си има начин да охлабва нервите :)

Две неща са сигурни: ще има употребяващи, ще има и производители.

Работата на полицията и съда е да застане между тях и да контролира процеса щото все пак не може да е пълна свободия...

Пушача-глобен и информиран за вредите
Дилъра-солидно глобен, пробация, досие (може и кратък престой в затвора, да реши законодателя). За втори път дилър- 10г на топло.
Производителя-директно в затвора със солидна глоба.

Много ли е трудно?

vulgar
04 Sep, 2009 | 16:22

тъпотията е,че уж "забраняват", а всъщност НАСЪРЧАВАТ процеса на разпространение и употреба на наркотици!!! Добре печелят!

Господин Гюров
03 Sep, 2009 | 12:24

@ Нарконезависим

В лично моите коментари няма да намерите нападки срещу авторката, нито съм твърдял, че пушенето на трева не е вредно.

Колкото до емоционалната реакция на други хора, без да я оправдавам, бих ви посочил разликата в позициите на двете страни. Със статията си г-жа Божилова защитава статуквото, т.е. тези, които бият, а от другата страна са битите. Не намирате ли за естествено защитниците на битите да са малко по-емоционални от защитниците на биещите?

Още по-нелепо и дразнещо е забраната на пушенето на трева да се защитава от никотиномани, а г-жа Божилова поне от снимката прилича на такава. Разбирам това да го беше написал някой пълен въздържател, нямаше да дразни толкова.

бай Пешо
03 Sep, 2009 | 11:58

"Можем само да цъкаме с език и да се дивим" на написаното от гусподжата, която оди чакв Америчко да изпедепсва занаята.

Нарконезависим
01 Sep, 2009 | 14:26

Хайде сега, това че употребата на ТHC е по-малко вредна от никотина, алкохола и иприта не значи, че е безвредна. Справка - същите цитирани източници. Далеч по-големи вреди нанася обаче глупостта, чието производно е и нетолерантността към мнението на другите. А личните нападки към авторката освен проява на лошо възпитание са и проява на на неумение за водене на диалог, било то и под формата на коментар под статия. В общи линии под формата на добри намерения тя ви сервира некомпетентност, а под формата на компетентност вие отговаряте с простащина. Сумарно - ниско ниво, типично за под тепетата.

hahahah
01 Sep, 2009 | 12:03

Стрино, Веселина, нещо си се объркала.
"има пръст в бременността на непълнолетните" - това в някой американски филм от твоето детство ли си гледала? Хайде малко по-научно да погледнете към нещата, журналистите. Имате власт да пишете, а пишете некомпетентни анализи клиширани сякаш от сержант на МВР. Не си подливайте сами вода, когато казвате на детето си, че марихуаната е опасна дрога, защото когато разберат, че е безобидна и след това по сходна аналогия стигнат до наистина опасна дрога, като хероин и синтетични стимуланти, те няма да могат да разберат разликата и нищо няма да ги възпре да не посегнат към нея. Можете да изгледате някой друг филм по въпроса, като Grass на Ron Mann за да разберете от къде идват повечето клиширани "заплахи" дебнещи от марихуаната или да прочетете преведени научни статии от promena.org
А и между другото е хубаво да намалите малко цигарите, че доста неизгладена ми изглеждате на снимката или може да е от алкохола?

Aze
31 Aug, 2009 | 22:58

Голяма Бяла Птица! При това с папагалски гени ;-)

Поп Сланинкьо
31 Aug, 2009 | 16:29

Познавам хора които са пушили и не са се пристрастили.
Аз си миля, че просто не искат хората да са различни, а да са стадо.
Всеки знае, че повечето хубави песни и изпълнения са направени под влиянието на опиати.
Съгласен съм с мнението за тютюна и алкохола, те са по-опасни според мен.
Мир Вам.

Анна
31 Aug, 2009 | 10:30

госпожа Божилова очевидно е крайно не информирана...иначе щеше да пропусне коментара за кокошките и конопа - г-жо, всеки любител на птиците знае, че най-пълноценната храна за тях е семето от коноп. той всъщност е и пълноценна храна за хората - това е руската и полска каша, тя се прави от семе от коноп. Конопът не води до пристрастяване, а и лекува или значително добре повлиява някои болести, като астма, глаукома, рак на гърдата, анорексия и др. Освен това не всеки коноп има високо съдържание на тетрахидроканабинол - в българия доста хора опитаха и после се отказаха да гледат коноп за технически и хранителни цели, тъй като пристига полицията и им го окосява, без въобще да провери за какъв коноп става въпрос. А иначе той си расте див на всякъде, и между другото почти всяка нива в Козлодуйско например е опасана с див коноп - който за пушене не става, тъй като не съдържа тетрахидроканабинол.

тримутри
30 Aug, 2009 | 19:17

"Или са толкова невежи, че не знаят какво отглеждат?"

Ти си невежа! Тревата е НАПЪЛНО безвредна. Вземи попрочети нещо по въпроса вместо да папагалстваш клишета. Ако конопа е вреден и за това е забранен, защо по дяволите алкохола и тютюна са легални!? Нима алкохола не е фактор при пътните произшествия, домашното насилие и един куп болести, от които мре народа. Аман от неписмени с мнение!

Mутрев
30 Aug, 2009 | 12:37

И аз не съм съгласен с много неща, господин Гюров!

Затова и се опитвам да обясня просто тук, че проблемът с дрогираните и дрогата май е..... проблем на самите дрогиращи се!

А държавата (не само нашата де) .... играе как ли не по емоциите на хората, но не прави почти нищо за тях!

( полицейските акции срещу дрогиращи се ...жертви всъщност, са цинично отвличане на вниманието на хората от СЪЗДАВАЩИТЕ ПРОБЛЕМИТЕ - уж народни пазители и водители)!

Господин Гюров
29 Aug, 2009 | 23:43

dumba-lumbaba
"Доказано тя води до пристрастяване."

Доказано телевизията води до пристрастяване, както и компютърните игри, интернета, секса, кафето, шоколада, за тютюна и алкохола вече казахме - към всички тях има пристрастяващи се. Хайде да вземем да ги забраним, а?

В Холандия били намалили броя на заведенията, където можело да се пафка трева - ами то в цяла Европа забраняват пушенето по заведенията, нормално е. Но не съм чул в Холандия да са вкарали в затвора някого, задето имал малко трева в себе си или пушел вкъщи.

Мутрев, аз не употребявам нито трева, нито алкохол или цигари. Даже кафе не пия. Но не мога да се съглася да бъдат преследвани с полиция хора, които не правят нищо лошо на другите. Те са пълнолетни, оставете ги да си берат трева и да си я пушат. На никого не пречат, и да бъдат съдени и затваряни заради това си е жив фашизъм.

Mутрев
29 Aug, 2009 | 18:32

Иначе по цял свят ...отвреме навреме се хвалят по медиите с някой и друг мижав процент задържан от службите! Та да не се замисли стадото да НЕЗАЛОВЕНИТЕ 99 процента от циркулиращия наркотик !!!

Пък и нали....мафиите у нас си имат ДЪРЖАВА?



Mутрев
29 Aug, 2009 | 18:28

Употребата на тютюн, както и алкохола са наистина гадни дроги (но носят тъй необходими приходи в бюджетите на държавите)

А "идите за ...по-малко опасната марихуана са просто.... дрънканици на "платени идиоти" ! Щото световна програма има за....дебилизиране и обезсилване на стадото! А с наркотици.... лесно става! Затова и всички национални секретни слежби паралелно с другото....зарибяват и младите с дроги

(така хем печелят за секретни операции и за себе си, хем имат ошашавено и объркано стадо!)

що си мислите че тук е различно???

dumba-lumbaba
29 Aug, 2009 | 10:21

В Холандия марихуаната е разрешена при особен режим- само в т.нар. Т шопове и то само ако е произведена в Холандия. Впрочем в някои от градовете вече ги затвориха. Както забраниха и продажбата на гъби от рода на псилобицините. Допускането на известен легален режим относно марихуаната е станало преди 20 години с мотив така да се пресекат твърдите дроги. Днес официално се отчита, че това не е станало, но е трудно да се върнат назад. Амстердам е столицата на наркотиците в Европа. Марихуаната в Англия скоро бе класифицирана от клас С в клас Б- като по-силна дрога. Доказано тя води до пристрастяване. Растението, отглеждано днес, след 20 години култивиране, има много повече тетрахидрокарбинол, активното психовещество.

mr.Smoke_A_Lot
29 Aug, 2009 | 02:18

АБсолютно верно е това!

dumba-lumba
28 Aug, 2009 | 22:38

Както знаете в Холандия марихуаната е разрешена от закона за лична употреба. И ви казвам от първа ръка - там няма повишаване на престъпността, на заболеваемостта и пр. Разрешили са я защото към нея де факто няма пристрастяяване, както при кокаина. Освен това тя успокоява и приспива, не възбужда агресивност. За да ти се завърти главата, трябва да изпушиш една след друга поне пет цигари. След това ти се приспива, ставаш ленив и отпуснат. Много хора всъщност преувеличават т.н. наркотично действие на канабиса. Смята се, че ако пушиш над десет цигари на ден може да те прави постоянно апатичен и отнесен.
Но по хубаво и здравословно ли е да се пие всеки ден по 200-300 грама ракия и бира отделно? Както правят вероятно една четвърт поне от мъжете в БГ.
Съдете сами...

h8core
28 Aug, 2009 | 17:55

Марихуаната е забранена поради икономически причини. Твърде рентабилно растение, годно да замести много от културите отглеждани днес.

Васо
28 Aug, 2009 | 13:24

грешка, извинявам се. "да отключи" да се чете "да разшири"

Васо
28 Aug, 2009 | 13:21

Гюров е прав, за жалост.. а госпожата не знае, че цялото това говорене за вредата от употребата на марихуана и строгото и преследване по законов път има за цел да отключи пътя до пазара на твърдите наркотици, производството и вноса на които е много по-лесно контрулируемо от единици хора.

Господин Гюров
28 Aug, 2009 | 13:10

Употребата на тютюн е по-вредна от тази на канабис, и това е ДОКАЗАНО, въпреки мръсните правителствени опити (главно на САЩ) този факт да се крие и отрича. Защо тогава никой не закача производителите на тютюн, ами даже се чудят как да им гарантират изкупуването на реколтата, а производството на канабис (който при това за разлика от тютюна има много други приложения, несвързани с пушенето) се преследва с полиция?

Че някои употребявали продукти от конопа за здраве - да, това е възможно. В Калифорния даже има места, където е канабисът се използва с МЕДИЦИНСКИ цели. А да сте чули тютюнът да се използва някъде в медицината?


  Т Е М А  Н А  Д Е Н Я
  А К Ц Е Н Т И
Партньори:
© Copyright 2002-2024 Всички права запазени. При използване на информация от сайта позоваването с активен линк е задължително.